11 Haziran 2011 Cumartesi

Usumdasın

İnsan narsist olmaya görsün. Bazen eski yazdıklarımı okuyorum ve kendime ne güzel saçmalamışsın palyaço diyorum, aferin diyorum, gülüyorum falan. haha.

''oltalara balık atıyorum bazen. akbile otobüs basıyorum, ekmekten fırın alıyorum
sigaradan bakkal, jetonlara gemi atıyorum, simitlere martı, şekere çay
nescafeye bardak, taşlara cam atıyorum, kırıyorum sensiz gördüğüm benleri
dayanamıyorum bensiz senlere
iplere ağaç asıyorum dallar neşe içinde sallanıyor
fakat bir gülü asla boynundan koparamıyorum
kırmızıyı dalında seviyorum, siyahı sadece gözlerinde sevdiğim gibi
aklımın karasularında acılar geziyor dalga dalga an geliyor beni öldürecek kadar kıyılarımdalar
birden unutuyorum acıları gülüşün acılarıma baskın geliyor
gülüşün dev gibi bir şey, sen gülünce bütün mutluluğum devleşiyor
neden takıldın balıklara olta attığıma ya da sigaradan bakkal aldığıma
ters adamım ben demiştim çok kereler
acırken gülüyorum mesela hele acımın dumanı tüterken atıyorum kahkahaları
kimse farkına varamıyor dökülen yaşları
şimdi bilmezsin sen ne kadar neşeliyim? iç sesim cevaplıyor bu soruyu
''hiç kadar'' yalan çok neşeliyim, uyma sen iç sesime hatta duyma
ben duydum pişman oldum. aramızda kalsın neşe göbek adım benim
ne kadar erkek olursam olayım kadın yüzümsün sen benim
belki de ruh eşi dedikleri bu olsa gerek biliyorum ben de senin erkek yüzünüm
ne diyordum ters adamım ben
sayfa 88-89 desem hiçbir şey anlamayacaksın, bir şiir ucu vereyim belki anlarsın
attilla ilhan'ın bir kitabı adını sorma merak edersen bakarsın, ben olsam bakardım.
öyle çok merak ediyorum ki dunakların acıyor mu? boşluğa dalıp aklına ben düşünce
biri seni heyy diye kendine getiriyor mu tam vurgunu yiyecekken durup dururken bana dalıyor musun
ben mi? beni hiç sorma o günden beri dalgınım ben sana. tebessümlerin hiç acıyor mu
benim aklıma düşünce sen bütün tebessümlerim acı
buruk, buruğum sana karşı hiç belli etmesem de biraz kırgın, biraz suskun, biraz az biraz öfkeli
ama inan sesimi yükseltmem en fazla seni seviyorum derken bağırırım ben.
pardon beklettim kusura bakma
bak istersen bir okuyucuyu bekletmek ayıp şey
15 dakika olmuş
resimlere dalmışım
ne güzel gülüyorum bir bilsen
ölümden dönünce insan, gülüşleri daha bir içten oluyormuş onu fark ettim
burnum dikkat çekiyor fotoğraflarda çok burunlu çıkıyorum bilmem neden
en sevdiğim yerim burnum galiba
kocaman ve halen kırık sol yanım gibi.
ben ölümden bile döndüm
ben aslında sensizlikten döndüm
ben sana pır pır döndüm
ben asıl gittin ya
o gün öldüm
herkes, ben bile sanıyoruz ki
ölümden döndüm
yine sabahı ettik gördün mü şiir diye diye
saat üçü yirmi altı geçiyor
haber bile vermiyor
şu akrep çok hain bir şey
sinsi sinsi ilerliyor
dakikalar su gibi geçiyor
saatler akarsu
günler nehir
aylar deniz
yıllar okyanus
ve bu kadar suya rağmen
birbirinde usumuz
usumdasın
Sonsuza dek bilmesen de.''

Hiç yorum yok:

Kısaca

Fotoğrafım
Email: sivilpalyanco@gmail.com