17 Ocak 2012 Salı

Diploma

Tam benim düşünüp dile getiremediğim bir konu. Gayet güzel açıklanmış, dile getirilmiş. Olduğu gibi alıntılıyorum.

''İnsanlık, öyle görünüyor ki, aptalca diplomaları beklediği sürece çaba gösteriyor sadece, sonra da toplum içinde bunlarla övünüyor, elinde bu budala diplomalardan yeterince varsa kendini salıveriyor. Çoğunlukla bu diplomaları ve unvanları elde etmek için yaşıyor, başka nedenle değil; bu diploma ve unvanlardan yeterli sayıda elde ettiğine ikna olduktan sonra bu diploma ve unvanların oluşturduğu yumuşak yatağına giriyor. Öyle görünüyor ki başkaca bir yaşam amacı yok. Öyle görünüyor ki kendine özgü, bağımsız bir yaşama ilgi duymuyor, bağımsız bir varoluşa; ilgisi yalnızca diplomalara ve unvanlara; insanlık yüzyıllardan bu yana bunların içinde boğulma tehlikesiyle karşı karşıya. Bağımsız olmak ve kendi başına ayakta kalmak için zorlamıyor asla, kendi doğal gelişimini sağlamak için zorlamıyor; yalnızca diplomalara ve unvanlara koşuyor ve bu diplomalar ve unvanlar ellerine koşulsuz olarak verilecek olsa ölümü bile göze alırlar; işte çıplak ve bunaltıcı gerçek bu.

Yaşamın kendisini böylesine küçük gördükleri için yalnızca diplomalar ve unvanlar var kafalarında, başkaca bir şey yok. Onları evlerinin duvarlarına asıyorlar; usta kasapların ve felsefecilerin, aşçı yamaklarının ve avukatların ve hakimlerin evlerinde diplomalar ve unvanlar asılı ve bunlara doyumsuz gözlerini dikip yaşamları boyunca bakıyorlar. Kendileri için, ben temelinde şu ya da bu insanım demiyorlar, ben şu ya da bu unvanım, şu ya da bu diplomayım diyorlar. Ve onlar şu ya da bu insanla görüşmüyor, şu ya da bu diplomayla ve şu ya da bu unvanla görüşüyorlar. Ve biz de hiç çekinmeden, insanlık içinde insanların birbirleriyle ilişkide olmayıp diploma ve unvanların birbirleriyle ilişkide olduğunu söyleyebiliriz.

 İnsanlık içinde insanlar, kabaca söylersek önemsizler; önemli olan yalnızca diplomaları ve unvanları. Yüzyıllardan beri insanlar gözükmüyor; yalnızca unvanları ve diplomaları gözüküyor. Bay Huber'le buluşmuyorlar kafede, doktora unvanlı Huber'le buluşuyorlar; yemeğe Bay Maier'le gitmiyorlar, aynı adlı diplomalı mühendisle gidiyorlar. Görünüşe göre insan değil de diplomalı mühendis olduklarında amaçlarına ulaşıyorlar; artık yalnızca Bayan Müller değil, bayan yargıç olduklarında insan olduklarını sanıyorlar. İşyerlerinde de genç bir bayan değil karşıladıkları, mükemmel bir diploma. Bu diploma ve unvan tutkusu doğal olarak bu yüzyılın icadı değil; insanlar hep bunların peşindeydi. Kendilerini çok kısır gördükleri için yüzyıllar önce bir gün kendilerini diploma ve unvanlara teslim ettiler; kendi kendileri karşısında varlıklarını sürdürebilmek için.''

2 yorum:

Adsız dedi ki...

:)bazen yada sık sık amniyane kaçar belkim ama yaralı parmağa işiyorsunuz. bi keresinde eş bulma proğramına annesiyle katılan(annesi de eş arıyordu kendiside durumu kınamıyorum) 4 üniversite bitirmiş kadın izlemiştim tv de. bu bir yana gereksiz meslekler en çokta güzellik sektöru adı altında faaliyet gösteren meslekler deli ediyor beni, insanlar paralarını saçsın çöpe atsın diye açılıyorlar resmen ve o kadar çok talep göruyorlarki makasla saçını kendi keserse dunyanın sonu filan olacak heralde. kremler boyalar spalar terapiler lazerler ben böyle alıcısı olan başka sektör görmedim. rekalmla piyasa yapan finans ve guzellık sektorunde eğitim almak ziyan bence.

Sivil Palyaço-Sivil Palyaco dedi ki...

Şimdi Kemal Sunal gibi ''ahaha yok canım'' demek vardı.

Neden bu kadar alıcısı var biliyor musun? Güzellik, tanımlanamayacak derecede korkunç bir şey, bir tanıma sığamadığı için korkunç. İnsanlar parayla güzelliği ve her şeyi satın alabileceğini zannediyor. :)

Eğitimin her türlüsü iyi güzel. Fakat yazıda olduğu gibi bir tanıma giriyorsa berbat. Bir diploma ile oturup konuşmak, hareketlerini ve konuşmalarını ona göre belirlemek ve bir kağıt parçasına saygı göstermek saçma.

O diploma ile yapılan iş hakkıyla yapılıyorsa saygı gösterilmeli. Diploma almak kadar basit bir şey yok. Gerçekten yok.

Kısaca

Fotoğrafım
Email: sivilpalyanco@gmail.com