18 Ocak 2011 Salı

Sigara, Bırakmak, Yaşamak

Sigarayı Bırakmanın Kolay Yolu 1. Bölüm. ve 6 Bölüm Halinde. Youtube'den izlemeye devam edebilirsiniz. En fazla 1 saatinizi kaybetmiş olursunuz ve ben size yenisini hediye ederim diyerek hayatım boyunca yapmış olduğum en iğrenç esprilerimden birisini daha yaparım. Al işte sigara içmek için bir sebep daha. :)








Sigarayı bırakmak ne kadar zor geliyor değil mi? İnan senden farkım yoktu, belki de şu an bir sigara yaktın bu yazıyı okuyorsun, gülüyorsundur bilemem. Hadi oradan palyaço bile diyorsundur, dersin sen dersin bu palyaço da diyordu bir zamanlar.

Ben ki; sabah yüzümü yıkamadan sigara içen birisiydim. Ne nalet palyaçoymuşum öyle. Afyonum berbat patlamazdı. Yüzümü yıkadıktan sonra 1 tane daha. Kahvaltıdan sonra 2 tane daha. Kahvaltı dediğimde 1 tane açma. Doğru düzgün yemek yemezdim. Yemek yerine sigara yerdim resmen. Karnımdan açımmm diye sinyaller gelirdi, yakardım bir sigara yanında bir bardak çay yine yemek yemezdim. Saatler sonra öğlen yemeğini akşam yemeği niyetine yerdim. Akşamları ve yatmadan önce paketi bitirirdim, sömürürdüm. İştahsız bir bünyeye sahiptim ve tek sebebi sigaraydı. biliyordum ama bırakamıyordum. İradesizin önde gideniydim. Gece sigara bitti diye erkenden yattığım bile oldu, anla işte.

Kitaplar mı okumadım, 1 saat süren o dandirik kimilerine göre harika belgeseli mi izlemedim? İzledim, sonuç ne? İçmeye devam ettim. 12 yıldır aralıksız içen birisiydim. Çay-sigara delisi bir insan işte. Çaydan vazgeçmedim. Sigara içilen ortamlara bile giriyorum. Kendime böyle bir işkence etmeye niyetim yok. Bir şeyden ne kadar kaçmaya çalışırsan seni yakalıyor. Kaçmadım bu yüzden. Onu hatırlatan alışkanlıklar, hikaye hepsi.

Ne sakız, ne bıktım tozu, ne usandım, ne de bilmem ne. Hiçbir şey kullanmadım. İnan kullanmadım. Bir kaza atlattım, kırıklarla ucuzundan. Doktor dedi ki; ''sigara içmeyeceksin.''

İstemez isen içmiyorsun bu kadar basit. Benim bırakmamın sebebi ise tamamiyle sağlık. Ciddi ciddi kendi sağlığını düşünüyorsan isen o herkese ve kendine sıktığın ''bırakamıyorum, olmuyor, yılların alışkanlığı'' palavralarını sıkmıyorsun. 1 ayı geçtim bırakalı, arada 1 tane yakayım dedim, evet o iradesizliği gösterdim ve ikinci fırtta sigarayı attım, içmedim, içemedim. Fakat, krizlere falan girmedim. Sinirli bir halim var mı? var. Sinirim geçtikten sonra fark ediyorum bunu ancak hastalığıma veriyorum bunu da. Evde, arkadaş ortamında bir çok kişi içiyor ve inan canım istemiyor, Aklıma bile gelmiyor. Yemeklerden sonra, çay içerken vs. aklımın ucundan bile geçmiyor.

İnan bırakabilirsin, zor değil. Hiç zor değil. kendi sağlığını düşünüyorsan bırakabilirsin. Düşünmüyorsan yak bir sigara daha. Niye yazıyorum bunları belki bir kişi bak bir kişi dedim gaz alır benden, o bırakmış ben de yapabilirim der ve sigarayı bırakırsa ne kadar mutlu olurum anlatırım. Bu sigara ''bırakılıyor'' ve sen bırakabilirsin. Külahıma anlat deme, okudukça bir zamanlar kırmızı burnuma anlat diyordum.

Sigara içmeden otobüs bekleyebiliyormuşsun,
Sigara içmeden yolda yürüyebiliyormuşsun,
Sigara içmeden bilgisayarın başına oturabiliyormuşsun,
Sigara içmeden çay içebiliyormuşsun,
Sigara içmeden sinirini yatıştırabiliyormuşsun,
Sigara içmeden 5 dakika sonra sakinleşebiliyormuşsun,

Bu hayat sigara içmeden de yaşanabiliyormuş.

Hepsini geçtim, çayın bi tadı varmış, o kadar yazdım denemek ve istiyorsan bunu yapmak sana kalmış. Yapabilirsin :)

2 yorum:

Adsız dedi ki...

iyi kalite tütünü şöyle derinn derin genzine çekerken sigaradan duyulan ince çıtırtılar, dumanın boğazından aşağı inmeye çalıştığı anda aldığın tat ve onu dans ettirerek havaya üfürmek haz yahu. isteyen bıraksın ama ben bu zıkkımın kökünü seviyorum.

Sivil Palyaço-Sivil Palyaco dedi ki...

En kötü güzel zaaflarımdan birisi kendisi 2.5 ay bırakabildim.

Kısaca

Fotoğrafım
Email: sivilpalyanco@gmail.com